Nieuws

  • IN HET KORT 

    • In de zomervakantie zijn we telefonisch bereikbaar van 8.00 tot 10.00 en van 13.00 tot 15.00 uur, buiten deze tijden zijn we bereikbaar voor spoedgevallen. De terugbelmogelijkheid is uitgeschakeld. 
    • De balie is geopend van 10-12 en van 15-17 uur. Afspraken maken aan de balie is niet mogelijk.  
    • Maak zo veel mogelijk gebruik van MijnGezondheid.net en de app MedGemak voor het maken van afspraken, het aanvragen van recepten en het stellen van vragen, en van de websites thuisarts.nl en moetiknaardedokter.nl. 

    TOELICHTING 

    Waarom zijn deze maatregelen nodig? 
    Als huisartsenpraktijk willen wij continu bereikbaar zijn voor onze patiënten. Maar met de toenemende drukte en het toenemende personeelstekort wordt dat steeds lastiger. Zeker in vakantieperioden. Wij zijn daarom helaas gedwongen om tijdens de zomervakantie onze bereikbaarheid te beperken.  

    Wat betekent dat voor u? 

    1. De praktijk is telefonisch bereikbaar van 8.00 – 10.00 uur en van 13.00 – 15.00 uur. Buiten deze tijden is de praktijk bereikbaar voor spoedgevallen. 
    2. De terugbelmogelijkheid is tijdens de zomervakantie uitgeschakeld. 
    3. De balie is geopend van 10-12 uur en van 15-17 uur.  
      1. Afspraken maken aan de balie is NIET mogelijk.  
      2. Op het scherm bij de ingang kunt u zien in welke wachtkamer u plaats kunt nemen, u hoeft zich dus niet bij de balie te melden. 

    Gelukkig blijven wij wel digitaal bereikbaar. Via MijnGezondheid.net en de app MedGemak kunt u afspraken maken (ook voor het telefonisch spreekuur en beeldbelafspraken), herhaalrecepten bestellen en een vraag stellen aan de huisarts, de praktijkverpleegkundige en de assistente. 

    ALLE openstaande spreekuurplekken zijn ook zichtbaar op MijnGezondheid.net, u kunt dus via MGN en de app MedGemak afspraken inplannen. Belt u alstublieft alleen voor het maken van een afspraak als u dezelfde dag gezien MOET worden, bel in dat geval ’s morgens. Voor het aanvragen van een visite kunt u ons ook elke ochtend bellen. 

    U kunt veel informatie over klachten, symptomen en aandoeningen vinden op www.thuisarts.nl. Op de website www.moetiknaardedokter.nl vindt u antwoord op de vraag of u voor een bepaalde klacht een arts nodig heeft. 

    Tenslotte 
    Wij hopen dat u begrip heeft voor de ontstane situatie. Wij zullen ons blijven inspannen om het personeelstekort terug te dringen en onze bereikbaarheid te verbeteren. Mocht dat niet lukken, zijn wij mogelijk genoodzaakt om bovengenoemde maatregelen vaker en langer te nemen.

  • Op volgjezorg.nl kunt u regelen of, en zo met wie, uw medische gegevens mogen worden uitgewisseld. U kunt via volgjezorg.nl ook bekijken wie wanneer uw gegevens heeft bekeken. Het is belangrijk dat u vastlegt of u dit wilt of niet, dus als als u dit nog niet heeft gedaan adviseren wij u met klem dat te doen.

  • U kunt via MijnGezondheid.net in uw dossier kijken en alle afspraken en adviezen nog eens nalezen.

    • Is het compleet?
    • Staan alle medicijnen die ik gerbuik er in?
    • Wat heeft de dokter ook alweer verteld bij de laatste afspraak?

    Neem eens een kijkje. Nog geen MijnGezondheid.net? Meld u aan via de gelijknamige website, MijnGezondheid.net.

    Begrijpt u niet alle medische woorden? Op thuisarts.nl staat veel medische informatie. 

  • Wij sturen steeds meer berichten, uitslagen en dergelijke via MijnGezondheid.net en de bijbehorende app MedGemak. U krijgt een waarschuwing dat er een nieuw bericht voor u is, daarvoor moet u wel uw notificaties aan hebben staan. Als u inlogt op MijnGezondheid.net kunt U deze vinden onder instellingen (rechtsboven in het scherm). Hier kunt u aangeven of u een email wilt ontvangen en/of een bericht in MedGemak als er een nieuw bericht van uw huisarts klaar staat.

  • Huisartsenpraktijk Prelude ligt in de wijk Ridderveld/Alphen Noord. Wij (de huisartsen) beschouwen een huisartsenpraktijk als een wijk gebonden voorziening.

    Omdat Prelude een grote huisartsenpraktijk is, is er altijd wel plek voor nieuwe patiënten. Vanwege de grote druk op de huisartsenzorg, streven wij ernaar om onze patiënten zoveel mogelijk geconcentreerd in onze wijk, en dus in de buurt van onze praktijk, te hebben. Dit zorgt voor weinig reistijd tijdens het visite rijden, en effectievere hulpverlening omdat wij met name goed op de hoogte zijn van zorgaanbod in de wijk.

    Om deze reden kunnen patiënten die nieuw in Alphen aan den Rijn zijn komen wonen, zich als nieuwe patiënt aanmelden bij Prelude indien het adres onder de volgende postcodes valt.

    • Postcodes 2401 en 2402
    • Postcode 2406 voor zover ten noorden van de Willem de Zwijgerlaan en President Kennedylaan.

    Indien u bent komen wonen in de zgn. ‘Oude Ambachtenbuurt’, of de ‘Schepenbuurt’ of ‘de Feministenbuurt’, dan wijzen wij u erop dat er goed geoutilleerde huisartsenpraktijken dichter bij u in de buurt zijn gelegen.